Varnostni asistenčni sistemi

Na tvoji strani.

Ne glede na to, kaj prevažate s svojim tovornjakom: Najpomembneje je to, da na vožnji ne bo nezgod. Sistemi za pomoč vozniku Mercedes‑Benz Trucks vam lahko pomagajo, da imate pregled nad dogajanjem na cesti in vozite svoje vozilo nadzorovano – še posebej v kritičnih situacijah. Predpisani standardi EU za varnostne asistenčne sisteme, ki bodo veljali od sredine leta 2024, bodo ne le izpolnjeni, temveč v nekaterih primerih celo preseženi. Kot se spodobi za Mercedes‑Benz Trucks.

Zavijanje in menjava voznega pasu

Active Sideguard Assist 2

Dodatno razvit sistem Active Sideguard Assist druge generacije lahko vozniku pomaga pri menjavi voznega pasu ali pri zavijanju z omejeno vidljivostjo v celotnem območju hitrosti. Poleg tega lahko dvostopenjski opozorilni sistem voznike opozori na morebitne nevarnosti, tako da lahko s pravočasnim ukrepanjem preprečijo kritično prometno situacijo.

Grafika sistema Active Sideguard Assist 2 s tovornjakom in kolesarjem, ki vozi poleg njega
  • Spremljanje na voznikovi in sovoznikovi strani 
  • Dvostopenjski opozorilni sistem ob zaznavi nevarnosti (najprej optične informacije, nato optično in zvočno opozorilo) 
  • Prepozna in opozarja na nevarnosti v celotnem območju hitrosti
  • Aktivno posreduje in zavira pri zavijanju na desno (desni promet) ali levo stran (levi promet) v območju hitrosti do 20 km/h, če ni odziva na vizualno opozorilo in opozorilni ton
Zavore

Active Brake Assist 6 Plus

Sistem Active Brake Assist že izpolnjuje zakonodajo AEBS (Advanced Emergency Braking System), ki bo začela veljati septembra 2028. 270‑stopinjska tehnologija fuzije omogoča povečano zajemanje okolja. Tako se lahko sistem še hitreje odzove na kritične situacije. S tem je mogoče doseči večje preprečevanje nezgod tako pri vozilih do hitrosti 90 km/h kot tudi pri pešcih in kolesarjih do hitrosti 60 km/h. Sistem zdaj jasno prikazuje tudi, če še ni popolnoma aktiven.

Grafika sistema Active Brake Assist 6 s tovornjakom in osebnim vozilom pred vami
  • Posodobitev obstoječega sistema Active Brake Assist 6 za pravočasno izpolnjevanje nove zakonodaje AEBS za 09/28
  • 270‑stopinjsko zajemanje okolice s tehnologijo kamer ter dodatnimi senzorji za bližnje območje na žarometih in ob straneh
  • Sedaj se lahko še boljše odzove na pešce in kolesarje do hitrosti 60 km/h 
  • Pri premikajočih se in mirujočih vozilih lahko doseže občutno višjo stopnjo preprečevanja nesreč do hitrosti 90 m/h
  • Na ovinkih z velikim polmerom, npr. na avtocesti, se lahko odzove na premikajoča se in mirujoča vozila
  • Dvostopenjski opozorilni sistem: pri zaznani nevarnosti se najprej sprožita vizualno in zvočno opozorilo ter istočasno delno zaviranje, če se voznik ne odzove, pa samodejno zaviranje s polno silo
  • Vizualno opozorilo, če po 15 sekundah vožnje s hitrostjo nad 10 km/h polna zmogljivost sistema še ni na voljo 
  • Večja zanesljivost tudi pri slabi vidljivosti zaradi radarske tehnologije
Speljevanje in manevriranje

Front Guard Assist

Sistem Front Guard Assist lahko poveča varnost vožnje, še preden se odpravite na pot: nadzoruje promet pred vozilom in vas podpira v hitrostnem območju do 15 km/h, torej npr. v mirovanju vozila, pri speljevanju ali na križiščih. Če sistem zazna premikajoče se predmete pred vozilom, na primer osebe, lahko opozorilni sistem z dvostopenjskim sporočilom o nevarnosti pomaga pravočasno reagirati.

Grafika sistema Front Guard Assist s tovornjakom in drugimi udeleženci v prometu pred tovornjakom
  • Aktivno pri vožnji s hitrostjo do 15 km/h
  • Nadzorno območje zajema mrtvi kot pred vozilom (do približno 4 m) po celotni širini vozila
  • Dvostopenjski opozorilni sistem ob zaznavi nevarnosti (optično opozorilo, nato optično in zvočno opozorilo)
Ohranjanje smeri in razdalje

Active Drive Assist 3

Sistem Active Drive Assist najnovejše generacije ponuja še več varnosti in udobja, zlasti na dolgih vožnjah. Od samodejne regulacije razdalje (vključno z ustavljanjem in speljevanjem v zastoju), pametnega asistenta za ohranjanje smeri do funkcije Emergency Steering: ob nevarnosti trka pri menjavi voznega pasu lahko sistem aktivno poseže v dogajanje in tvoj tovornjak usmeri nazaj na lastni vozni pas. Če na primer zaradi zdravstvenih težav ne boste več aktivni, lahko opozorilo za puščanje rok pri manjkajoči reakciji izvede nadzorovano zasilno zaviranje.

Grafika sistema Active Drive Assist 3 s tovornjakom
  • Podpira gospodarno in prijetno vožnjo, zlasti na avtocesti
  • Pomaga lahko v celotnem hitrostnem območju
  • Podpora z uporabo samodejne regulacije razdalje s funkcijo Stop-and-go (speljevanje in ustavljanje v zastojih)
  • Aktivni asistent za ohranjanje smeri
  • Lahko prepreči zapuščanje voznega pasu z aktivnim posegom v krmiljenje
  • Lahko pri neaktivnosti voznika zmerno zavre vozilo do mirovanja
  • Vozilo pri menjavi voznega pasu lahko usmeri nazaj na vozni pas, če zazna nevarnost trka z vozili na sosednjem voznem pasu
Ostanite pozorni

Attention Assist 2

Asistent pazljivosti Attention Assist 2 lahko z vizualnimi in zvočnimi opozorili pomaga preprečiti nezgode pri nepazljivosti oz. utrujenosti voznika. S pomočjo integrirane kamere zaznava vizualno pozornost voznika na podlagi zornega kota in stopnje utrujenosti voznika. Vsi podatki ostanejo v vozilu.

Grafika sistema Front Guard Assist s tovornjakom in drugimi udeleženci v prometu pred tovornjakom
  • Izboljšanje prometne varnosti
  • Deluje z integrirano infrardečo kamero za vizualno zajemanje položaja glave in zenice voznika
  • Lahko ob zaznanih znakih nepozornosti ali utrujenosti voznika opozori z vizualnimi in zvočnimi opozorili
  • Pri tem gre za zaprt sistem, kar pomeni, da vsi podatki ostanejo izključno v vozilu in se po 15 minutah nepreklicno izbrišejo iz sistema

Morda vas bo zanimalo tudi:

Charged to change.

Charged to change

Že danes pripravljeni na jutri.

Že danes pripravljeni na jutri

Skupaj na poti.

Skupaj na poti

Slike in besedila lahko prikazujejo tudi pribor ter dodatno opremo, ki ne sodita k serijskemu obsegu dobave. Slike služijo samo kot primer in morda ne prikazujejo dejanskega stanja originalnih vozil. Videz originalnih vozil se lahko razlikuje od prikazanih. Pravice do sprememb so pridržane. Slike in besedila lahko vsebujejo tudi vrste, podporne storitve, storitve ter izdelke, ki v posameznih državah niso na voljo.

Kot mednarodno dejavno podjetje so enake priložnosti, raznolikost, odprtost in spoštovanje osnovna prepričanja družbe Daimler Truck AG. To dokazujemo z načinom razmišljanja, delovanja in komuniciranja. Načeloma vsi izbrani izrazi seveda vključujejo vse spole in identitete.

1 Sistemi za pomoč vozniku lahko samo podpirajo voznike. Odgovornost za varno vožnjo vozila vedno ostaja v celoti pri vozniku.

2 Serijsko v EU.

3 Z dodatno opremo S2J lahko sistem prepreči možnost izklopa sistema za zasilno zaviranje Active Brake Assist 6 Plus.

4 Dodatna oprema, samo za določene konfiguracije vozil.

5 Dodatna oprema po želji, samo v kombinaciji z volanom Servotwin, asistentom za ohranjanje razdalje, aktivnim zavornim asistentom Active Brake Assist 6 Plus, asistentom za nadzor stabilnosti in Multimedia Cockpit, interactive.

6 Od 02/26 bo sistem Active Brake Assist 6 nadomestil sistem Active Brake Assist 6 Plus.

7 Na voljo od 02/2026.